FANDOM

21 kwietnia

W związku ze zbliżającą się 24. rocznicą Awarii Czarnobylskiej redakcja portalu Czarnobyl Wiki dokonała analizy programów telewizyjnych.

Z przykrością musimy stwierdzić, że programów przygotowane na ten specjalny dzień jest jak na lekarstwo. Program Discovery World 26 kwietnia o godzinie 20.00 wyemituje film pt. Czarnobyl – życie w strefie śmierci. Także kanał Discovery Historia pokaże o 22.00 i 2.15 „Bitwa o Czarnobyl” oraz o 21:10 „Czarnobyl – w cieniu reaktora”. Inne kanały telewizyjne nie planują emisji programów o Czarnobylu, chociaż nie wyklucza się poruszenia tematu w programach informacyjnych oraz magazynach takich jak Kawa czy herbata? lub Dzień Dobry TVN. Ponadto, Discovery 27 kwietnia planuje emisje powtórek, jednak odbędzie się to w godzinach porannych.

Jeżeli posiada ktoś informacje lub uwagi dotyczące programów o Czarnobylu, uprzejmie prosimy o napisanie stosownej notki tutaj. Każda informacja jest cenna.

Przy okazji informujemy, iż, analizując mapy radiacyjne publikowane codziennie przez Państwową Agencje Atomistyki, erupcja wulkanu Eyjafjallajökull nie wpłynęła na stan promieniowania w Polsce w sposób możliwy do zarejestrowania.