FANDOM

22 sierpnia

Jak podaje serwis tvn24.pl, wicepremier Pawlak powiedział, iż przewiduje powstanie dwóch spółek budujących elektrownie atomowe.

W budowie pierwszych elektrowni jądrowych w Polsce maja zostać użyte najnowocześniejsze technologie. Zainteresowanie naszymi elektrowniami wyrazili Francuzi, którzy są jedna z najbardziej zaawansowanych nacji na świecie w tej dziedzinie. Pojawiają się nowe typy reaktorów, są już eksperymentalne instalacje, które mogą być wykorzystywane także do zgazowywania węgla. Powstaje więc pytanie, czy taka technologia nie powinna być już wykorzystana w drugiej czy trzeciej naszej elektrowni - powiedział wicepremier.

Polska miała także inwestować w elektrownie Litwy, Ignalina II, jednak prace się opóźniają. Może się okazać, iż Litwa całkiem zawiesi projekt. Dowiemy się o tym we wrześniu, przy okazji odwiedzin prezydenta tego kraju, pani Dalii Grybauskaite. Elektrownia ta miała produkować 3 GW prądu elektrycznego, z czego 1 GW miał przysługiwać Polsce.

Do 2030 roku mają powstać minimum trzy elektrownie atomowe, jednak jak powiedział minister, budowa tylko trzech może okazać się za mało ekonomiczna, więc może powstać ich więcej.

Źródło Edytuj