FANDOM

4 września

Czarnobylowi i otaczającym go miejscowością grozi inwazja zainfekowanych gryzoni. Jak podaje „BałInfo”, w Czarnobylu szykuje się odstrzał drapieżników zwierząt. Odstrzał całej populacji, jak mówią ekolodzy, nie może mieć miejsca. Jednak, nie można dopuścić do rozprzestrzenienia się choroby.

Zdarzało się, że przez jednego lisa ze wścieklizną, rząd w Moskwie kazał wytępić wszystkie lisy w okolicy. To nie wyjście. W przyrodzie musi być zachowana równowaga. – mówi przedstawiciel organizacji broniącej praw zwierząt Emilija Nadin. Kiedy wytępi się zwierzęta drapieżne ze wścieklizną, wzrośnie populacja szczurów, a to gryzonie są głównymi nosicielami wścieklizny, więc sytuacja się nie zmieni. Migracja doprowadzi do tego, że infekcja rozprzestrzeni się poza tereny Zony.

Dyrektor Kijowskiego Centrum Ekologiczno-Kulturalnego Władimir Borienko dodaje, że zwierzęta nie są niczemu winne, powinno się je leczyć, a nie zabijać. Obecnie brygady specjalne szykują się do odstrzału setek wilków, psów i kotów. Weterynarze starali się ratować sytuacje, zrzucając z helikopterów specjalne pastylki. Według prognoz, gryzonie zaczną ekspansję już na początku przyszłej wiosny, a w podróży za jedzeniem, w końcu dotrą do Kijowa.

Źródło Edytuj