FANDOM

27 stycznia

W Strasburgu odbyło się pierwsze obrady komisji „Ekologia i zdrowie”. Jak powiadomił Aleksiej Jablokow decyzję o jej utworzeniu podjął Parlament Europejski w 2008 roku z inicjatywy Jurija Bandożewskogo, specjalisty od medycyny radiacyjnej, który kierował się aberracją i niedociągnięciach w informowaniu o Czarnobylu.

Dwa miesiące temu organizacja została zarejestrowana jako pozarządowa na zapleczu Centrum Rehabilitacji Ofiar Czarnobyla Ukraińskiej Akademii Medycznej. Przypuszcza się, że przy wsparciu Unii Europejskiej „Ekologia i zdrowie” stanie się niezależnym centrum koordynacji badań, informacji i pomocy ofiarom katastrofy. Prawdopodobnie zostanie utworzony oddział rehabilitacji na terenie Iwankowa lub w okolicach.

Na pierwszych obradach dyskutowano nad kierunkiem działania centrum. Organizacja będzie ściśle współpracować ze związkiem likwidatorów, białoruską organizacją „Dzieci Czarnobyla”, ukraińską asocjacją „Lekarze Czarnobyla”, a także naukowcami zainteresowanymi badaniami skutków katastrofy atomowej względem człowieka i przyrody. Więcej informacji wkrótce na stronie internetowej organizacji, która wkrótce zostanie otwarta.

Źródło Edytuj