FANDOM

29 Sierpnia między godzinami 18:15, a 19:45 na terytorium zewnętrznych obiektów CzAES (sanitarny punkt kontrolny 1430 i „Semichody”) wdarł się wilk z oznakami wścieklizny. Zaczął atakować pracowników, którzy nie schronili się w odpowiednie miejsca.

Wskutek napadu ucierpiało sześć osób – czterech pracowników głównego zarządu CzAES i dwóch pracowników organizacji „Ukrenergomontaż”. Obecnie wszyscy poszkodowani są hospitalizowani i znajdują się na specjalnych oddziałach w Sławutyczu i Iwankowie. Stan nie zagrażający życiu. Ów wilk został zastrzelony o 22.05 przez milicjantów z miasta Czarnobyl w okolicach składowiska odpadów nr 2. Po laboratoryjnych analizach zwłok w Wiszczienowie potwierdzono, że wilk był chory na wściekliznę.

Będzie przeprowadzone dochodzenie zgodnie z przepisami dotyczącymi „prowadzenia obrachunku nieszczęśliwych wypadków, chorób zawodowych i awarii w produkcji”. Skierowano już odpowiednie wnioski do Głównego Komitetu Ukrainy ws. Niebezpieczeństw, Ochrony Pracy i Głównego Nadzoru w Obwodzie Kijowskim i m. Kijowie o powołanie i ustanowienie składu komisji.

Źródło Edytuj